O DATEV Audit
DATEV Audit to nowoczesny program do badania sprawozdań finansowych. Program DATEV Audit prowadzi użytkownika przez cały proces badania sprawozdań finansowych po wytyczonej ścieżce w 7 prostych, logicznych krokach.
Korzyści
Abonament miesięczny
w atrakcyjnej cenie
Możliwe przeniesienie dokumentacji
z poprzednich okresów
Uproszczenie procesu,
dzięki określeniu poziomu ryzyka i szczegółowości badania
Usprawnienie pracy,
dzięki automatycznie obliczanym wskaźnikom
Wsparcie dla
pracy zespołowej
Łatwy dostęp
do danych
Procesowe podejście
– etapowa struktura
Obsługa nieograniczonej liczby klientów
Badanie sprawozdań finansowych w 7 krokach
 
Czynności wstępne
- Przyjęcie zlecenia
Podjęcie decyzji na podstawie testu na temat przyjęcia lub odrzucenia zlecenia. - Wstępne warunki audytu
Określenie danych identyfikacyjnych jednostki badanej, składu zespołu badającego
oraz wymaganych dokumentów.
 
Planowanie badania
- Przygotowanie ogólnej strategii badania
Określenie ogólnych założeń badania w zależności od wielkości jednostki, jej specyfiki
gospodarczej oraz potencjalnych zagrożeń. - Zaprojektowanie planu badania
Wyznaczenie obszarów, które będą podlegały badaniu, oszacowanie ich wartości, podział
pracy dla poszczególnych członków zespołu. - Istotność
Wprowadzenie do systemu danych finansowych- bilansu oraz rachunku zysków i strat
- wyliczenie istotności ogólnej dla całego badania oraz istotności
cząstkowych.
 
Szacowanie ryzyka
- Ryzyko nieodłączne
Wyznaczenie poziomu ryzyka związanego bezpośrednio z działaniem jednostki. - Przegląd analityczny
Porównanie analogicznych wartości pozycji bilansowych w różnych okresach
sprawozdawczych, określenie trendów i zyskanie czasu na badanie ważniejszych elementów. - System kontroli wewnętrznej
Oszacowanie prawidłowości działania kontroli wewnętrznej.
 
Reakcja na ryzyko
- Wybór procedur badania
Wybór skróconych lub pełnych procedur badania - możliwość rozbudowy
o procedury rozszerzone. - Aktualizacja strategii planu badania
Dokonanie ewentualnych zmian na poziomie strategii i planu badania
na podstawie dobranych procedur.
 
Badanie zasadnicze
- Wstępne procedury badania
Badanie na podstawie wstępnie określonych procedur. - Końcowe procedury badania
Dodatkowe procedury wynikające z konieczności dokonania korekt księgowych
 
Kontrola jakości zlecenia
- Weryfikacja merytoryczna badania
Weryfikacja przeprowadzona przez niezależną osobę, nie będącą
członkiem zespołu badającego. - Kontrola jakości
Sprawdzenie zgodności dokumentacji z procedurami wewnętrznymi kancelarii
oraz standardem jakości.
Zapytaj o DATEV Audit
Po otrzymaniu maila z wypełnionym formularzem, nasi doradcy skontaktują się z Państwem celem omówienia Państwa potrzeb i oczekiwań.