22 lutego 2018
Lista najbardziej przydatnych organizacji pomagających wejść na rynek niemiecki

Biznes w Niemczech – przydatne organizacje, doradztwa, linki

Decydując się na wejście na rynek niemiecki, warto zapoznać się z doświadczeniem innych przedsiębiorców, skorzystać z porad organizacji doradczych oraz na bieżąco monitorować projekty wspierające niemiecko-polskie relacje handlowe.

Poniższa lista najbardziej przydatnych organizacji pomagających wejść na rynek niemiecki zawiera adresy organizacji, które ułatwią proces zakładania firmy, kontakty do agencji doradczych oraz linki do stron z przydatnymi informacjami na temat uwarunkowań niemieckiej gospodarki. To prawdziwy niezbędnik dla każdego przedsiębiorcy decydującego się na podbój rynku za Odrą!

Lista przydatnych organizacji pomagających wejść na rynek niemiecki

Lista przydatnych organizacji pomagających wejść na rynek niemiecki

Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa

To jedna z najbardziej wpływowych Izb na świecie, obecnie reprezentująca interesy około tysiąca firm członkowskich. Jej misją jest działanie na rzecz rozwoju polsko-niemieckich stosunków gospodarczych. W tym celu oferuje ona szeroki zakres usług:

  • ułatwia firmom start na niemieckim rynku,
  • pomaga swoim członkom wyszukać partnerów i klientów,
  • świadczy również doradztwo prawne, podatkowe i marketingowe,
  • organizuje liczne konferencje i szkolenia oraz wyjazdy biznesowe,
  • proponuje instrumenty umożliwiające weryfikację położenia finansowego kontrahenta.

Przynależność do organizacji to nie tylko pomoc i wsparcie, ale także i prawdziwy prestiż. Więcej na ten temat przeczytacie na: https://ahk.pl/pl/

Ambasada Rzeczypospolitej Polskiej w Berlinie

Warto skorzystać z pomocy oferowanej przez Ambasadę Rzeczypospolitej Polskiej w Berlinie, a w szczególności przez Wydział Promocji Handlu i Inwestycji. Dzięki swemu wieloletniemu doświadczeniu, Ambasada stanowi prawdziwą skarbnicę wiedzy dla przedsiębiorców i nieocenione źródło przydatnych informacji i kontaktów. Instytucja pomaga w:

  • wyszukaniu kontrahentów i potencjalnych inwestorów (gromadzi nawet specjalne bazy polskich oraz niemieckich firm oraz oferty współpracy),
  • udziela informacji na temat warunków sprzedaży na rynku niemieckim, aktualnych ofert wsparcia finansowego,
  • udostępnia również najnowsze dane na temat możliwości promocji firmy – targów, imprez wystawienniczych i innych wydarzeń.

Na stronie internetowej ambasady (http://berlin.msz.gov.pl/pl/p/berlin_de_a_pl/) znajdziemy wiele przydatnych informacji: raporty dotyczące stanu gospodarki, przewodnik odnośnie działalności w danej branży, kwestii podatkowych czy też przepisów pracowniczych. Jednakże najlepiej skontaktować się z Ambasadą bezpośrednio, co pozwoli na udzielenie indywidualnej pomocy.

Niemiecka Agencja Inwestycji i Handlu

Ta niemiecka organizacja zajmuje się promocją Niemiec jako lokalizacji dla biznesu i technologii. W związku z tym oferuje szeroką pomoc w zakresie rozpoczęcia działalności na rynku niemieckim, które zgromadziła w specjalnie opracowanym przewodniku dla przedsiębiorców (http://www.gtai.de/GTAI/Navigation/EN/Invest/investment-guide.html). Wsparcie to obejmuje:

  • pomoc w znalezieniu partnerów,
  • informacje na temat niemieckich przepisów,
  • kolejne kroki, jakie należy zrealizować, aby rozpocząć działalność w Niemczech,
  • listę programów umożliwiających zdobycie funduszy oraz informacje na temat systemu prawnego, podatkowego i przepisów pracowniczych,
  • doradztwo w kwestii właściwej lokalizacji biznesu oraz pomaga dokonać analizy kosztów danego przedsięwzięcia.

Polska Agencja Inwestycji i Handlu

Choć na stronie internetowej Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu przeczytamy, iż agencja pomaga inwestorom wejść jedynie na polski rynek, w rzeczywistości instytucja ta doradza obu uczestnikom – zarówno Niemcom, jak i Polakom. Agencja wspiera przedsiębiorców w trudnym procesie podboju nowego rynku, zarówno od strony administracyjnej, jak i doradczo-informacyjnej, poprzez udostępnienie kompleksowych danych proponowanych partnerów gospodarczych i dostawców, oraz donośnie otoczenia gospodarczo-prawnego inwestycji i lokalizacji. Biura agencji – sieć Regionalnych Centrów Obsługi Inwestora – COI, można znaleźć zarówno na terenie Polski, jak i za granicą.

https://www.paih.gov.pl/

Portal Promocji Eksportu (w Niemczech)

Na tej stronie znajdziemy mnóstwo przydatnych materiałów, takich jak najnowsze aktualności ze świata niemieckiej gospodarki czy zakładkę pod nazwą „ABC biznesu”, zawierającą listę rodzajów spółek, informacje na temat systemu podatkowego i ceł, dane na temat zamówień publicznych i nieruchomości, ważne raporty ekonomiczne i publikacje oraz przewodnik po wszelkich zmianach w prawie niemieckim z obszernymi objaśnieniami, jak wpłyną one na życie przedsiębiorców. 

Autorzy przygotowali również prawny samouczek, objaśniający laikom wszelkie zawiłości z zakresu prawa pracy, ochrony własności, certyfikatów, windykacji i działalności kancelarii prawnych. Z kolei w zakładce „Dla firm” można sprawdzić listę aktualnych imprez handlowych, przetargów i innych wydarzeń, które pomogą rozwinąć i wypromować biznes.

https://germany.trade.gov.pl/pl/

Dojczland.info

Portal udziela zarówno ogólnych, jak i szczegółowych informacji na temat życia w Niemczech – od porad na temat sieci komórkowych dostępnych w Niemczech po dane, które przydadzą się przyszłym przedsiębiorcom. Wiadomości na temat niemieckiego rynku znajdziemy przede wszystkim w zakładce: https://dojczland.info/category/poradnik/firma-w-niemczech/. Jednakże także pozostałe treści, które znajdują się na stronie pomogą rozeznać się w warunkach panujących w niemieckiej gospodarce.

MyPolacy.de

Ciekawe wiadomości i aktualności ze świata biznesu publikuje również portal MyPolacy.de: https://www.mypolacy.de/. Autorzy udostępniają artykuły na temat wyboru najlepszego modelu działalności gospodarczej, szansy na sukces w danej działalności branżowej czy też norm prawnych ograniczających daną działalność.

Pomoc w biznesie w Niemczech