17 maja 2019
Jak funkcjonują niemieckie targi branżowe? Sprawdź, gdzie wystawić swoją firmę!

Jak funkcjonują niemieckie targi branżowe? Sprawdź, gdzie wystawić swoją firmę!

Obecnie marketing internetowy zdominował właściwie wszystkie branże i wielu przedsiębiorcom ciężko wyobrazić sobie inne źródło promocji. A jednak, lider europejskiej gospodarki pokazuje, że wciąż istnieje inna, bardzo skuteczna forma zaprezentowania działalności swojej firmy. Mowa o niemieckich targach branżowych, które w 2019 roku nadal cieszą się ogromną popularnością na całym świecie.

Niemieckie targi branżowe – numer jeden na świecie

Jeśli chodzi o międzynarodowe targi, Niemcy są niekwestionowanym numerem jeden. Potwierdzeniem jest fakt, iż niemal 2/3 wszystkich tego typu wydarzeń na całym świecie, odbywa się właśnie u naszego zachodniego sąsiada. Co roku w kraju tym organizowanych jest około 160-180 międzynarodowych i krajowych targów, w których bierze udział około 180 000 wystawców i dziesiątki milionów odwiedzających. Wydarzenia te w przyciągają przedsiębiorców z całego świata. Prawie 60% wystawców to przedsiębiorstwa zagraniczne, z czego jedna trzecia to reprezentanci krajów pozaeuropejskich. Analizując pochodzenie odwiedzających, prawie 30% to osoby z kraju innego niż Niemcy.

Wpływ na niemiecką gospodarkę

Targi mają ogromne znaczenie w funkcjonowaniu całej niemieckiej gospodarki, ponieważ generują zdumiewające zyski, a do tego są źródłem wielu miejsc pracy. Szacuje się, że wystawcy i odwiedzający przeznaczają łącznie około 14,5 miliarda euro na swoją obecność na niemieckich targach. Ogólny wpływ na produkcję gospodarczą kształtuje się na poziomie 28 miliardów euro. W firmach, które uczestniczą w tego typu wydarzeniach, średnio dwóch pracowników zajmuje się właśnie kwestiami związanymi z obecnością firmy na targach. Organizacja oraz uczestnictwo firm w tego typu wydarzeniach generuje łącznie około 231 000 miejsc pracy z czego aż 100 000 to zajęcia pełnoetatowe.

niemieckie targi branżowe

 

Znaczenie targów

Niemieckie targi odzwierciedlają znaczenie i siłę innowacyjną poszczególnych sektorów gospodarki. Są idealnym miejscem nawiązywania międzynarodowych relacji biznesowych, a także zaprezentowania najnowszych, najbardziej innowacyjnych rozwiązań na światowych rynkach. Uczestnictwo w tego typu wydarzeniach to duża szansa dla przedsiębiorców na zaprezentowanie firmy i jej produktów potencjalnym konsumentom i kontrahentom z całego świata.

Niemiecka jakość

Organizatorzy niemieckich targów są profesjonalistami w zakresie międzynarodowych wystaw. W ich szeregach są wysoko wyspecjalizowani eksperci z międzynarodowym doświadczeniem, którzy oferują szeroki zakres usług i odpowiadają za każdy aspekt targowej działalności. Wspierają wystawców poprzez rezerwację podróży i zakwaterowania oraz poprzez prasę, reklamę i działania marketingowe. Niemieckie targi są zgodne z oczekiwaniami zarówno krajowych, jak i międzynarodowych wystawców i uczestników, którzy również w tym przypadku będą mogą doświadczyć niemieckiego profesjonalizmu i wysokiej jakości oferowanych usług.

Jak funkcjonują niemieckie targi branżowe? Sprawdź, gdzie wystawić swoją firmę!

 

Polska firma na niemieckich targach

Niemieckie targi to także ogromna szansa dla polskich przedsiębiorców. Dają one możliwość wejścia na zachodni rynek i zaprezentowania swojej firmy. Uczestnictwo w tego typu wydarzeniach to także szansa na obserwację najnowszych trendów w branży oraz wgląd na poczynania konkurencji. To także miejsce do nawiązania oraz utrzymania długoterminowych relacji biznesowych, które mogą mieć nieoceniony wpływ na rozwój danego przedsiębiorstwa. Przede wszystkim jest to jednak bardzo skuteczne narzędzie marketingowe, które nie tylko umożliwia prezentację oferowanych produktów czy usług, ale przede wszystkim pomaga zbudować wizerunek innowacyjnego pracodawcy i zademonstrować swoją obecność na rynku.

Wskazówki przed wystawieniem swojej firmy

Przed decyzją o wystawieniu swojej firmy na niemieckich targach, warto uwzględnić kilka ważnych czynników. Jako przedsiębiorca, powinieneś przede wszystkim dokładnie przeanalizować, które z tego typu wydarzeń będą dla Ciebie najlepsze, to znaczy gdzie znajdziesz najwięcej potencjalnych klientów oraz firm mogących nawiązać z Tobą ewentualną współpracę. Aby to sprawdzić, możesz na przykład odwiedzić je najpierw jako zwiedzający. Dzięki temu dowiesz się, gdzie istnieje największa szansa dotarcia do Twojej grupy docelowej. Koszt uczestnictwa w takich wydarzeniach dla polskiego przedsiębiorcy jest stosunkowo wysoki, dlatego warto zastanowić się, jakie działania mogą realnie przełożyć się na wygenerowanie nowych źródeł dochodu. Miejscem, które pomoże Ci dokonać odpowiedniego wyboru jest strona stowarzyszenia przemysłu targowego w Niemczech AUMA.

Kiedy już wybierzesz odpowiednie targi dla siebie, pamiętaj o przygotowaniu odpowiedniej akcji promocyjnej i PR-owej, w której poinformujesz o obecności swojej firmy na tym wydarzeniu. Postaraj się zaprosić na swoje stoisko jak najwięcej potencjalnych klientów oraz partnerów biznesowych wszystkimi możliwymi kanałami. Według ekspertów branży wystawienniczej, aż 30% czasu powinieneś poświęcić na spotkania, które zaplanowałeś jeszcze przed wyjazdem na targi.