15 września 2022

4 strategie wzrostu dla Twojego biznesu na 2023 rok

Konsekwencje pandemii COVID, wybuch wojny w Ukrainie, znaczący wzrost cen produktów i usług, brak wykwalifikowanych pracowników — jak odnaleźć się w tych trudnych dla biznesu realiach? W artykule omówimy 4 strategie wzrostu dla Twojej firmy, które świetnie sprawdzą się także w niepewnych czasach.


Kluczem do udanej strategii rozwoju jest prawdziwe skupienie na produkcie i klientach oraz ciągłe eksperymentowanie. Na rynku codziennie pojawiają się nowe metody, techniki i technologie. To, co działało w przeszłości, niekoniecznie sprawdzi się dziś, jutro, za miesiąc czy rok. Oto 4 skuteczne strategie, które pozwolą Twojej firmie rosnąć w siłę. Nawet pomimo trudnej sytuacji gospodarczej.


1. Optymalizuj proces sprzedaży


W wielu firmach procesy sprzedaży są zbyt długie., a nawet 80% pytań w rozmowie sprzedażowej pozostaje zawsze takich samych. Twoi sprzedawcy muszą więc zainwestować odpowiednio dużo czasu, aby wyjaśniać klientom te same kwestie. 

Efekt: wydłużony proces sprzedaży, mniej leadów, mniej transakcji i mniejszy przychód.

Udostępnij na swojej stronie internetowej odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. W ten sposób skrócisz cały cykl i będziesz szybciej domykać transakcje. Dodatkowa korzyść: zamienisz swoją stronę w maszynę sprzedażową, która pomoże Twojemu zespołowi uzyskać więcej wartościowych leadów. Najczęstsze pytania klientów, na które odpowiedzi powinny znaleźć się w materiałach wsparcia sprzedaży to tzw. Wielka Piątka. W jej skład wchodzą kwestie dotyczące:

  • cen i kosztów;
  • najczęstszych problemów;
  • porównań;
  • recenzji;
  • tabeli wyników.


Rada: przed publikacją materiałów na stronie zapewnij regularną i bardziej intensywną współpracę marketingu i sprzedaży, zbierając najczęściej zadawane pytania klientów.


2. Mierz wyniki działań marketingowych


Wydałem już tyle na marketing, a efektów jak nie było, tak nie ma… Znasz taki scenariusz?

Nie potrafisz zmierzyć wyników swoich działań i materiałów marketingowych? Nie masz jasnego obrazu tego, jakie informacje pomagają Twojemu zespołowi sprzedażowemu skrócić proces sprzedaży i przekonać klientów do produktów, usług i rozwiązań?

Rada: śledź i raportuj działania marketingowe i sprzedażowe za pomocą systemu zarządzania relacjami z klientami (CRM).



3. Rozwiązuj problemy i wykorzystuj dowód społeczny


W większości przypadków Twoje produkty, usługi i rozwiązania są porównywalne z produktami, usługami i rozwiązaniami konkurencji. Zaufanie — do produktu i do Twojej firmy — oto czego potrzebują klienci aby wybrać Ciebie.

Wiele firm na swojej stronie mówi więcej o sobie niż o swoich klientach. W większości rozmów sprzedażowych cechy produktu i korzyści są uważane za znacznie ważniejsze niż problemy i wyzwania kontrahenta. 

Odwróć perspektywę, zajmij się problemami swoich klientów i wskaż, jak przy pomocy swoich produktów i usług możesz je rozwiązać. Robiąc to, zamienisz kupujących w bohaterów własnej historii i staniesz się w ich oczach przewodnikiem — osobą wspierającą na ścieżce rozwiązań.

Wzmocnij poczucie pewności siebie, przedstawiając case study, obrazujące sukcesy innych klientów — najlepiej w formie wideo, aby jeszcze bardziej wzmocnić ludzki, prawdziwy, osobisty komponent. Dowód społeczny w postaci referencji, recenzji i nagród jest kluczem do pozycjonowania jako godna zaufania marka.

Rada: zidentyfikuj swoje najlepsze case study i opracuj narrację, która przedstawi Twoich klientów odnoszących sukcesy jako bohaterów, a Ciebie jako przewodnika.



4. Doceniaj talenty i inwestuj w pracowników


Na rynku pracy szaleje „wojna o talenty”, a brak wykwalifikowanych pracowników jest bolączka wielu pracodawców. Aby budować lojalność personelu i pozyskiwać ekspertów, doceniaj, odpowiednio wynagradzaj i inwestuj w swój zespół. Daj do zrozumienia pracownikom, że są dla Ciebie ważni, doceniasz ich zaangażowanie, starania i sukcesy.

Rada: komunikuj pozytywny feedback (najlepiej bezpośrednio podczas rozmowy twarzą w twarz), wprowadź system premii uznaniowych i bonusów, zadbaj także o regularny rozwój kadry. Możesz być pewien, że taka inwestycja z pewnością zwróci się z nawiązką.

Z pewnością nie wszystkie te strategie są możliwe do zrealizowania w tym samym czasie. Przy odpowiednim planowaniu i ustaleniu priorytetów pierwsze sukcesy osiągniesz jednak wcześniej, niż przypuszczasz.

 



Źródło:
https://zyro.com/de/blog/wachstumsstrategien-fur-unternehmen/